Welcome to Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van David L. - WaarBenJij.nu Welcome to Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

Welcome to Adelaide!

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

09 Januari 2013 | Australië, Adelaide

Na een comfortabele busrit van anderhalf uur en wat gesjouw met mijn koffer ben ik aangekomen bij Perth Domestic Airport.

Na de Check-in van mijn koffer en de vraag of ik explosieve goederen in mijn tas had gestopt, liep ik door naar de douane voor het checken van mijn koffer.

Toen dat in orde was werd hoe toevalig ook (of niet) uitgenodigd voor een willekeurige test in mijn tas of ik explosieve goederen/stoffen had verstopt.

Na het ''snel''/''amper'' lezen van een blad met mijn rechten van deze random test (die ik trouwens ook kon weigeren, maar wie doet dat nou?) zei ik maar gewoon ja en werd mijn tas gecontroleert op explosieve stoffen.
Na nog enkele vragen zoals; Wat ik hier doe?, Waar ik naartoe ga?, Waar ik vandaan kom?, Wat ik vond van Perth? En nog wat andere standard questions mocht ik toch eindelijk doorgaan.

Ik snap het wel wel….., ik zie er ook zo gevaarlijk uit! :-)

Na 4 uur tijdens de rit Professor Layton te spelen op de 3DS waren we eindelijk gearriveerd in Adelaide!

Na aankomst en naar de pick-up zone te gaan van het vliegveld werd ik hartelijk ontvangen door ''de mensen door wie ik werd ontvangen'' en we vertrokken naar een plaatsje op 10 km afstand van Gawler.
Ook al was het donker, toch viel mij 1 ding op: ik heb een fantastisch uitzicht vanaf de tuin:
je kunt grote delen van de Skyline van Adelaide zien vanaf de plaats waar ik tijdelijk verblijf. Er is zelfs uitzicht op de zee!

Na een klein midnight-dinner ging ik naar bed om met nieuwe energie mijn nieuw avontuur tegemoet te gaan.


(10-01-2013)
Na het wakker worden door exotische dieren (nog steeds geen idee wat ik hoorde!), en na wat toast met honing en een ochtendwandeling over de ''premises'' ging ik naar Adelaide! Alweer opzoek naar een baan.

Na aankomst op het treinstation, heb ik de eerste trein genomen naar Adelaide. Maar door werkzaamheden aan het spoor en perron in Adelaide is er een omleiding e.d. en moet je dus een keer overstappen. Niet dat het zo erg is, ik heb er juist een voordeel van. De trein van Gawler naar Adelaide is nu voor de komende maand gratis!

Bij aankomst in Adelaide was ik al gelijk verdwaald…
Maar na een bezoek aan het infocentrum, heb ik een kaart gekregen en kon ik de stad gaan verkennen!

Tijdens mijn zoektocht naar een baan en sightseeing, zag ik het culturele erfgoed wat Adelaide te bieden had. En dat is toch wel 1 van de verschillen tussen Adelaide en Perth.
Adelaide heeft toch het ouderwetse kunnen behouden. Terwijl er toch ook nieuwe en moderne gebouwen tussen door staan.
Dus na wat rondgelopen te hebben op de main shopping streets en het bezichten van een paar kleine musea’s ben ik terug met de trein gegaan om vervolgens wat boodschappen te gaan doen.

Hierna terug naar mijn tijdelijke resedentie om uit te rusten van mijn avontuurlijke 1ste dag in Adelaide :-)

Maar ik heb even nagevraagd en er is Zoveel te doen hier, dus de verhalen volgen nog!

Met Australische groet,
David

  • 11 Januari 2013 - 14:03

    Farieda:

    Heel veel succes in Adelaide!

  • 11 Januari 2013 - 14:47

    Judith:

    Mooi verslag David. Bel mijn nicht Karen, je kunt vast bij haar terecht.
    Kus en tot lezens. Lio, Judith

  • 12 Januari 2013 - 07:44

    Yr Mommy Xxx:

    Hi zoon1
    Ik zie nu pas de fotoos... wat schitterend mooi zeg, wat een view vanuit je slaapkamer ! :-)
    Maar je vertelde het al... maar nu zie ik het ook.... top !!

    Wie is trouwens die jongen met dat blauwe shirt op de foto.... niet TE skinny worden he !!!!!!
    Als je straks weer thuis bent, ga ik lekker elke dag voor je koken en kan je weer languit op de rode bank liggen met de 3 Poezen.......(och neen, niks liggen, dan mag je weer studeren/grijns)... !!
    Nog .... 167 dagen ! smile.... LY xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 9020

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: