Meer nieuws uit Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van David L. - WaarBenJij.nu Meer nieuws uit Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

Meer nieuws uit Melbourne

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

10 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Alweer een paar maanden geleden…
dat ik voor het laatst op mijn blog heb geschreven….!

Sinds mijn werk bij restaurant Eureka89 en bij Pinnacle Recruitment Agency (uitzendbureau) ben ik ''zo'' druk bezig met mijn werk, dat ik geen tijd heb om een leuke dingen te doen...dus ook amper tijd voor mijn blog.
Wat eigenlijk betekent dat er ook weer wat geld in het laatje komt. Dit laatste is toch wel belangrijk !

Sinds de laatste keer dat ik mijn blog heb geüpdatet ben ik aangekomen in Melbourne.
Aldaar heb ik een prestigieuze baan gekregen op de 89ste verdieping van een restaurant.

In het kort wat leuke bezigheden:

Moomba festival: dat toevallig rond dezelfde dag werd georganiseerd als mijn verjaardag (maart).
Een soort kermis, maar dan op grotere schaal en met vuurwerk!

Via het werk: Foodtasting met speciale wijnen en heerlijke maaltijden!
Met name zo ontzettend heerlijk na het eten van alleen maar brood voor een paar weken!
Hier heb ik ook een heerlijke dessertwijn leren kennen: Saracco Moscato D'Asti 2011 van Italie.

Carlton Flower Show: hier werkte ik bij een stand en bakte… poffertjes!!!!
Mmmm, iets Nederlands!
Hier heb ik 4 dagen gewerkt om Melburnians kennis te laten maken met de mini Dutch pancakes.

Sightseeing naar South Melbourne en St. Kilda. Later viel mij op dat ik de beide plekken vanaf de Eureka Tower
(restaurant waar ik werk op de 89e verdieping) gewoon kunt zien liggen!

International Comedy Festival: en zo vrolijk als ik ben moest ik natuurlijk wel een show bekijken..
Tussen de honderden shows zag er 1 er toch wel leuk uit; The Glories Of Gloria... :-)
http://www.comedyfestival.com.au/2013/season/shows/glories-of-gloria-revue-mooky-cornish

Dus die ben ik gaan bekijken op de laatste dag van de International Comedy Festival.
En ja, een show die ik uitzoek die moet ook wel grappig zijn. En dat was de show gelukkig ook!
Ik had zelfs ''de eer'' om op het podium te komen...........Gelukkig heb ik dat overleefd …!!!

Anzac Day, een dag waarop Australië de oorlogsslachtoffers Herdenkt.
Dat wilde ik ook graag meemaken!
Bij het opstaan had ik de vroege ochtend ceremonie al gemist (due to mijn late shift bij Eureka89).
Wel was ik op tijd voor de parade bij het nationale monument voor oorlogsslachtoffers.
Tijdens de herdenking ceremonie kreeg iemand achter me een hartaanval, speeches waren toch niet zo slecht?

Dutch Orange Day: de dag waarop de Nederlandse enclaves naar 1 plek gaan om (de laatste) ''Koninginnedag'' te vieren.
Ik ging natuurlijk weer werken. Nee, niet bij de poffertjes, maar dit keer stond ik in een kraampje om frikadellen en friet te verkopen!

Mijn 2de baan (via het uitzendbureau/naast mijn vaste werk bij Eureka) kreeg tijdens de maand April een stroomversnelling!
Zo werkte ik bij meerdere locaties: oa de Melbourne Convention and Exhibition Centre, het Hilton on the Park hotel,
Government House en 1 van mijn favoriete locaties het Etihad Stadium (voetbalstadion).

Verder begin mei naar Williamstown geweest, een kuststadje én
heb ik Moederdag gevierd (ik moest die zondagmorgen werken in het restaurant) zonder mijn moeder bij Eureka89 :-(

Tot het volgende blogbericht, het aftellen is begonnen!!!
Met Australische groet,
David

(Foto's volgen)

  • 15 Mei 2013 - 03:01

    Farieda:

    Super leuk weer om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Geniet ervan!

  • 15 Mei 2013 - 16:49

    Saskia Lesmeister:

    Hallo David,

    Nou eindelijk weer een berichtje van je. We dachten hier dat je bij de Aboriginals terecht was gekomen en een mooie blonde (lijkt me sterk als Aboriginal) schone aan de haak had geslagen zodat je voorlopig nog niet terug was.
    Wat een ervaring doe je op zeg. Zelfs op het toneel gestaan, wat zul je blij zijn geweest......
    En op al die mooie plaatsen gewerkt wouw.
    Veel aussies ontmoet en vast ook andere wereld burgers.
    De eindspurt is begonnen maar pak nog ff elke dag wat mee. Dan volgt Balie, ook geen verkeerd vooruitzicht.
    Thomas and 'MUM' kunnen ook niet wachten denk ik om samen met jou op Balie te relaxen.
    Groetjes van ons uit Weert en tot ziens.

    Groetjes Saskia en de mannen.

  • 25 Juni 2013 - 16:05

    Judith:

    Hee David,

    Fijne laatste dagen en geniet op Bali met je moeder en Thomas.
    Goede reis!

    Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 9003

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: