Van Adelaide naar Maitland - Reisverslag uit Maitland, Australië van David L. - WaarBenJij.nu Van Adelaide naar Maitland - Reisverslag uit Maitland, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

Van Adelaide naar Maitland

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

15 Januari 2013 | Australië, Maitland

Omdat ik, eenmaal gearriveerd in Adelaide, niet meteen een baan kon vinden, werd ik uitgenodigd ‘via via’ om een paar dagen ‘administratieve’ klusjes te komen doen, naar later blijkt, bij een ‘rural and agriculture institute’, een soort van Landbouwschool dus.

Aangezien ik wist dat ik pas maandag (21-01-2013) een sollicitatiegesprek had bij een Argentijns restaurant Gauchos besloot ik in te gaan op de uitnodiging, vertrok naar Maitland om daar een paar dagen te gaan werken en de mensen te ontmoeten.
Dus ik gebeld en afgesproken. Kom ik erachter dat de bus niet rijdt op de dag dat ik wilde vertrekken (feestdag???)!!, met als gevolg dat ik ‘halsoverkop’ de zelfde dag moest gaan!

En zo stond ik daar, uurtje later, met 2 plastic zakken kleding en (uiteraard) mijn laptoptas vol technologie bij de Adelaide Busstation.
Na het betalen van 40 DOLLAR!!! VOOR EEN BUSRIT!!! (enkele reis) vetrok mijn busrit van 3 uur naar Maitland. :-O

Tijdens mijn rit kwam ik langs verschillende plaatsen , oa een gedeelte van de Barossa Valley en nog een paar kust plaatsen in York Peninsula.

Bij aankomst in Maitland werd ik hartelijk ontvangen en werd ik meegenomen naar hun boerderij ten noorden van Maitland.

Hier voelde ik ook meteen, dat ik mij top ging vermaken en dat het werken ook zou meevallen.

En ja hoor, want de temperaturen begonnen te stijgen tot de 40 graden, dus een kantoorbaantje met airco, daar zeg ik geen ''nee'' tegen :-)

Het huis waar ik verblijf bevindt zich in een boerderij met vele hectare grond zover je kunt kijken (zeer mooi om te zien)! Bij het huis zelf is ook een kantoor gevestigd waar ik tewerkgesteld zou worden.

Na de eerste dag werk, werd ik mee uit eten genomen in Maitland. Hier gingen we uit eten in een hotel met restaurant. Bij ons etentje ging ook een collega mee met haar kinderen (ong. mijn leeftijd).

Het gesprek vorderde, toen opeens het feit op tafel kwam dat ik nog nooit een live kangaroo heb gezien buiten de dierentuin
DUS, daar moest verandering in komen dachten ze!! Ik werd bij die collega’s thuis, ná het dinner tot het iets donkerder werd, uitgenodigd om op kangaroo-zoektocht te gaan!!! :-)

MAAR ze zeiden wel dat er misschien een kleine kans was dat er misschien geen kangaroos te zien waren.
Maar mijn goede hoop verdween niet meer..... ik ging gewoon mee !

Na minder dan een uurtje bij hun thuis doorgebracht te hebben gingen we met de Jeep en een soort zoeklicht naar de uitgestrekte landbouwgronden om daar Kangaroos te gaan spotten. En na het zien van eerst een paar, jawel, konijntjes zag ik toch echt iets anders,
EEN KANGAROO!!!

En of dat al niet geweldig genoeg was!!!!, achtervolgde we op HOGE SNELHEID de kangaroo voor een betere view...... geweldig !!!!! Daarna reden we verder naar een ander stuk landbouwgrond,
en daar kwam het aantal op 2 KANGAROOS :-)

Na die avond heb ik hun dan ook hartelijk bedankt voor de geweldige Aussie experience die zij mij gegeven hebben!

Het werk wat ik doe is leuk, ontzettend leuke en gezellige collega’s met wie ik weliswaar in het Engels moet corresponderen, maar over het algemeen gaat dat toch redelijk goed :-)

Die avond had ik gezegd dat ik zou gaan koken, het Hollandse gerecht Hete Bliksem.

Dus (alweer) vol goede moed naar de supermarkt gegaan om daar tot de conclusie te komen dat ze niet alles hadden wat ik wilde hebben.... En dus na het zoeken van alternatieven, werd het een ovenschotel van aardappelpuree met een beetje appel, bacon, jus, ui met kaas erop....het was dus een heel eenvoudige schotel met naar mijn bescheiden mening een neutrale (geen????) smaak :-)

De vrijdag (18-01-2013) ook weer gewoon aan het werk en 's avonds een ontmoeting met de familieleden van de mensen bij wie ik verblijf.
En de volgende dag moest ik vroeg uit bed voor mijn lift back to Adelaide.....

om hier weer nieuwe avonturen te beleven

Met Australische groet,
David


  • 20 Januari 2013 - 19:33

    Tante Estie:

    He David,

    Ha ha je hebt wel al veel meegemaakt in een paar dagen, wel leuk toch?
    Hals over kop moeten vertrekken en dan ook nog 40 dollar moeten betalen haha ja dat hakt er wel in he.
    Ja een kantoorbaantje, lekker met airco zou ik ook wel lekker vinden bij die temperaturen, dus maar geen buitenbaantje in die hitte.
    Ha Gauchos, ja dat is een heel lekker restaurant mmmm leker hoor.
    Als ze daar maar geen kangaroobiefstuk serveren, das minder.
    Heel veel plezier daar en groetjes aan Skippy
    xxxx tante Estie

  • 20 Januari 2013 - 20:04

    Yr Mommy Xxx:

    Hi zoon1
    Mooi toch, 2 trouwe volgers van rond de 50 die altijd iets op jouw blog zetten ! :-))
    Je tante en ik, hahahaha.... bofferd !!!

    Airco hebben we hier momenteel niet nodig....
    Verdikkie, tis maar koud met sneeuw, maar goed, komt vanzelf goed...

    Spreek je al Japans ??? :-)

    De rest weet je allemaal al...
    Via onze vertrouwelijke 'inside mail'....;P

    We keep in contact.... Kisszzz&Hug

  • 20 Januari 2013 - 22:18

    Farieda:

    Leuk dat je in Maitland het zo naar je zin hebt gehad. Nu op naar je sollicitatiegesprek bij Gaucho's. Ben erg benieuwd!

  • 20 Februari 2013 - 15:26

    Tante Estie:

    He David,

    Zo weer even een reactie op je blog plaatsen.
    Alles goed met je?
    En hoe bevalt Melbourne?
    Ben je al poffertjes aan het bakken?
    Ik ben benieuwd hoe het je daar bevalt.
    Hoop snel wat van je te horen en of je werk hebt gevonden.
    xxx tante Estie

Tags: Werk, KANGAROO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Maitland

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 9022

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: