Werk.....werk.....!! :-) - Reisverslag uit Fremantle, Australië van David L. - WaarBenJij.nu Werk.....werk.....!! :-) - Reisverslag uit Fremantle, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

Werk.....werk.....!! :-)

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

21 November 2012 | Australië, Fremantle

Nu ik mijn baan heb gevonden, moet ik er ook zien te geraken.
En omdat ik soms diensten draai tot 2 uur in de ochtend, is public transport geen optie.

Dus ik ben op zoek gegaan naar een fiets.
Maar weet je wat een gemiddelde fiets hier kost!?
Reken er maar een mooie 500 AUD (= € 400) voor, maar dit kan oplopen tot 2000 AUD (=€ 1600) !!!!
Een zelf te monteren fiets bij een ''discounter'' kost rond de 150 dollar (120 euro)…!!

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de fiets voor 80 AUD (=€ 64), een 2e hands fiets…
wat blijkbaar toch een koopje is (van iemand die hier in de buurt woont.

Alleen jammer dat na 1 fietsbeurt de trapper er alweer afvalt ! …. :-)
Nu nog een weg vinden die makkelijk te fietsen is. Want hier zijn me toch heuvels…!!

Over mijn werk?!
Ontzettend leuke collega’s..
Degene met wie ik het meeste samenwerk zijn vooral ook backpackers. Lijkt wel toeval :-) ….

Ik draai redelijk wat uren en dat is weer goed voor de portemonnee, want ik kocht laatst spulletjes voor een maaltijd: Mexican Taco’s: daar was ik 50 AUD (= € 40,-) voor kwijt…
Voor mijn vertrek heb ik nergens gelezen dat oa boodschappen doen zo duur is !
Benzine is goedkoop, maar …. Een auto heb ik (nog) niet ! :-)
Ik heb een foto gemaakt van mijn werk (de buitenkant) zo heb je een idee waar ik precies werk. Meer foto’s volgen nog…

Voor de rest niet veel te vertellen….tis nu werken, slapen, werken….
Het weer is hier nog steeds goed, zomer komt er bijna aan….
Als ik dat maar overleef! 30graden en warmer !!!
Nu is het ook al gemiddeld tussen de 26 en 30 graden!

Groeten daar in Nederland en België,
en tot het volgende bericht…!
Met Australische groet ! David

  • 21 November 2012 - 10:33

    Yr Mommy Xxx:

    Kan de foto volgende keer iets meer close up ??
    Je weet toch dat ik een bril draag..... zal de site er wel bij zoeken ! :P

  • 21 November 2012 - 11:01

    Henk:

    It's nice to read that you have found your turn....! en niet verkeerd dat de geldbuidel wordt aangevuld in het dure Australië. Maar die foto van je werk, ik wist niet dat het buiten tussen de bomen was...wel mooi met dat gebouw op de achtergrond....haha. En wat die fiets betreft....op een oude fiets moet je het leren....toch?? :-) By the way, hoe staat het met die cruise?? Anyway, greets from the cold Holland

  • 21 November 2012 - 12:30

    De Kerstman:

    howhowhow....je schrijft dat je niet wist dat boodschappen doen in Australië zo duur is....!? Pssst, maar weet je dat dit jaar boodschappen doen in de grotten van Valkenburg ook duur is...!?! ( this information is confidential!!!)

  • 21 November 2012 - 14:07

    Farieda:

    Mooie omgeving, je werk. Ik hoop dat die fiets van je het blijft doen. Fijn dat je zulke leuke collega's hebt! Groeten vanuit Panama!

  • 24 November 2012 - 06:06

    Tante Estie:

    Hoi David,

    Ha ha wat een verhaal over je fiets.
    Jeetje dat het daar zo duur is.
    Nou dan gaan we daar dus niet wonen in de toekomst, veel te duur haha.
    Ben blij dat je je werk leuk vind.
    Ja het is hier nu momenteel ook werken slapen en weer werken.
    Maar wel heel erg leuk.
    De vrijdag en zaterdag zijn de langste dagen pfffff tot 9 uur.
    Dus ik zal iets minder tijd hebben voor een bericht te sturen nu, maar na de grotten komt alles weer goed en heb ik weer meer tijd.
    xxxx tante Estie

Tags: Fremantle, FSC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 9028

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: