First week - Reisverslag uit Perth, Australië van David L. - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Perth, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

First week

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

29 Oktober 2012 | Australië, Perth

Het is zondag de 28ste oktober ’12 en ik vind dat het weer tijd is voor een kleine update over wat ik allemaal heb gedaan om te integreren...

Ik ben dus afgelopen week naar Fremantle geweest om daar alles een beetje te verkennen.

Hier heb ik de bibliotheek ontdekt! :-) Hier kan je lekker zitten als je even wilt internetten.

Ook ben ik een paar keer naar de haven geweest. Niet alleen om daar rond te kijken, maar ook om werk te zoeken! Want mijn resources raken op…. En dat is in de toekomst niet handig als ik wil gaan rondtrekken door Australië en op kortere termijn is het ook niet handig, want dan kan ik geen leuke dingen ondernemen.... … en dat betekent dat ik niks meer te schrijven heb op mijn blog :-)

Dus werk zoeken!! Bijna elke werkgever vraagt of je een RSA kunt voorleggen.
Een RSA is een certificaat dat je verantwoord alcohol kunt schenken.
En ja, als bijna elke werkgever zo’n RSA vraagt, dan lijkt het mij niet meer dan logisch om er ook dan maar zo 1’tje te halen. Maar dat is voor het volgende blogbericht.

Tot nu toe blijf ik gewoon mijn cv’s ‘uitdelen’ in Fremantle, en misschien binnenkort ook naar Perth, om daar een baan te vinden.

Verder nog een apart verhaal:
ik ging naar een uitzendbureau voor een horecabaan omdat ik 4 jaar horeca-ervaring heb.
Het lijkt me dus logisch om dan ook naar een baan te zoeken in de horeca...?!
Krijg ik te horen bij het uitzendbureau, dat ze mij niet verder kunnen helpen ‘’ omdat ik de laatste maand niet in een horeca-instelling gewerkt heb ‘..... ze kunnen me dus niet verder helpen !!
Gekke wereld, niet waar?

Nu ja, dan zoek ik gewoon verder…
Mocht iemand nog een baan kunnen regelen voor mij hier in Australia, dan mag je me dat altijd laten weten door een berichtje te plaatsen.

Ze worden gelezen (en soms beantwoord :-) ).

Tot de volgende keer !! Australische groeten.

  • 29 Oktober 2012 - 10:19

    Tante Estie:

    Hoi David,

    Jeetje is ook wat datje zo'n certificaat moet hebben.
    Ja zo zie je maar weer he, dat elk land zijn eigen regels heeft.
    Nou ik hoop dat je snel werk vind want zonder geld kan je inderdaad weinig doen.
    Vandaag was Perth hier op de tv, er is een zeldzame salamander gevonden in de duinen.
    Goh dacht ik toen daar is mijn neefje nu, wat leuk.
    Nou David heel veel succes met het vinden van een baan en heel veel plezier daar.
    xxx tante Estie.

  • 30 Oktober 2012 - 16:55

    Tante Estie:

    haha gelukkig mijn 3 dezelfde berichten zijn eraf.
    Ja dat gebeurt me nu niet meer hoor, tenminste dat hoop ik.
    Nou ja. David ik denk in iedergeval aan je en hoop dat het snel gaat lukken met een job.
    xxx tante Estie

  • 01 November 2012 - 11:52

    Henk:

    Congratulations on obtaining your RSA certificate. Great! Suggested nothing yet, now have a job!!
    Good luck and grab what you can...just do it!!! :-)



  • 02 November 2012 - 18:59

    Tante Estie:

    He David,

    Ik begrijp van het hier boven bericht dat je je RSA certificaat hebt gehaald.
    Pfffff gelukkig en nu een baan, en hopelijk een hele leuke baan die ook nog goed betaald.
    Dan kan je ook nog leuke dingen gaan doen als je niet hoeft te werken, want ja een beetje geld is toch wel makkelijk.
    Ik hoor het wel als je een baan hebt.
    Veel succes.
    Tante Estie xxxx

  • 04 November 2012 - 01:36

    David L.:

    Hello to all of you!

    Zoals je al ziet gaat mijn Engels er goed op vooruit sinds ik hier ben gearriveerd.
    En om even jullie vragen na een week te beantwoorden :-)

    ''Zeldzame salamander, ze bedoelen mij toch zeker niet? Verder vul ik mijn dagen met het zoeken naar werk! Ik hoor van mama dat ze zich verheugt op de toiletten in de Christmas-caves! Nog heel even, en dan start het!''

    En dan wil ik jullie graag ook bedanken voor de motiverende woorden om werk te gaan zoeken.
    Jullie weten toch wel dat ik als hoofdreden op het formulier bij Costums ''Holiday'' heb aangekruist?
    En niet ''Work'' ! :-)

    Ach ja, kleinigheidje houd je toch :-)

  • 05 November 2012 - 14:19

    Hank:

    Hello David,
    Jou engels zal er ongetwijfeld al flink op vooruit zijn gegaan, but it isn't yet yours as it's supposed to be....want als je bij kostuums 'holiday aankruist....?! Haha!! (of bedoel je customs...). Schrijffoutje...?? Maar zoals je zelf al zei; een kleinigheidje hou je toch.... Guud lock!! :-)

  • 07 November 2012 - 13:58

    Annette:

    Beste Hank,
    Als je suggesties aanreikt inzake goed Nederlands/Engels taalgebruik, moet je uiteraard zelf ook goed je eigen typen nakijken he ! :-)

Tags: Fremantle , Werk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 9017

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: