Het vervolg: Mijn eerste paar dagen.... - Reisverslag uit Perth, Australië van David L. - WaarBenJij.nu Het vervolg: Mijn eerste paar dagen.... - Reisverslag uit Perth, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

Het vervolg: Mijn eerste paar dagen....

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

28 Oktober 2012 | Australië, Perth

Op zondag 21 oktober ’12 lekker uitslapen tot 11 uur.
Hierna gingen Sandy en ik wandelen langs Swan rivier. Hier is oa een kleine haven voor particulierenboten. Ook leuk om te zien zijn de vele BBQ-plaatsen langs de rivier met de vele schaduwvoorzieningen en kleine speeltuintjes.... Ook weer veel kleine restaurantjes!

Na een uurtje wandelen liepen we terug naar de wagen en hoe toevallig (of niet/Swan River!!) kwamen we een stel zwanen tegen. En het zijn geen gewone…
Neen, want in tegenstelling tot de witte zwanen in Nederland, zijn ze hier ZWART :-0

Natuurlijk heb ik hier ook weer een foto van gemaakt zodat jullie dit niet hoeven te missen :-)
Verder nog een bezoek aan Fremantle en wederom mijn zoektocht naar WIFI....

En gelukkig! Gevonden! Na een Skype-contact te hebben gehad met het thuisfront, was mijn dag weer compleet…

Als verrassing die avond een BBQ’en , yummie :-)

De volgende dag 22 okt. ’12 had Scott mij uitgenodigd om Perth te gaan verkennen, een bankrekening te openen en een multi-rider-card (=OV-chipkaart) te regelen.

Maar eerst moest ik nog wat boodschappen gaan doen. Ik kook enkele avonden per week voor Sandy. Na een succesvolle zoektocht, kwam ik aan bij de lokale supermarkt.

Wat had ik nodig voor de komende 3 dagen: oa ingrediënten voor pasta, nacho’s, en !wentelteefjes! voor in het weekend als ontbijt.
En toen kwam het!
Aan de kassa! Ik ging afrekenen! En ik kwam tot de volgende conclusie;
HET IS HIER STERVENS DUUR (komt door belastingen…)

Hier in Perth valt me 1 ding heel erg op. Ze zijn overal aan het bouwen. Nu blijkt dat Perth het goed doet doordat het veel grondstoffen en dus ook meer te besteden heeft.

De werkloosheid is overigens wel een beetje hoog. Ach ja…..
In Perth heb ik al one of Perth’s highlights gezien, namelijk de Swan Bell Towers.

...tot zover !

  • 29 Oktober 2012 - 08:41

    Yr Mommy...xxx:

    Hi Zoon1....
    Ik lees nog nergens wat nu een typisch Australisch gerecht is....??!!

  • 24 November 2012 - 18:49

    David L.:


    29 oktober 2012 12:55 | Door: mieke de vaan.
    hallo david,leuk dat ik jou reisverslagen nu ook ontvang.
    Ik wens je een hele fijne tijd in australia.
    Grt Mieke.


    3 november 2012 02:02 | Door: David L.
    Bedankt voor de succeswensen, dat gaat zeker goed komen!

    Nee ''mommy'' :-), nog geen echte typische Australian dishes ontdekt.
    Maar die komen vast nog wel.......


    (Verkeerd geklikt. Daarom 2 berichten met verschillende datums in 1 bericht)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 9019

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: