De eerste paar dagen in Perth, Fremantle - Reisverslag uit Perth, Australië van David L. - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Perth, Fremantle - Reisverslag uit Perth, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Perth, Fremantle

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

20 Oktober 2012 | Australië, Perth

Na aankomst in Perth ging ik lekker slapen en werd ik de volgende dag laat wakker.....
Op de planning voor die dag (19-10-’12) stond de suburb Fremantle in de belangstelling.
Na een klein ontbijt/lunch, vertrokken Sandy en ik naar de haven van Fremantle, daarnaast gingen we ook naar een kleine boulevard om daar Fish & Ships te eten (It’s British food, I know…)

Na een kleine wandeling over de boulevard gingen we naar de stadskern van Fremantle, waar de overdekte Market is. Hier hebben we even gewandeld en zijn toen doorgelopen naar de gezellige winkelstraten die dit stadsgedeelte rijk is. Hierna deden we wat boodschappen en was de dag alweer voorbij…

De temperatuur in het algemeen is heerlijk, het is niet te warm, maar je kan toch gewoon met je T-shirt rondlopen...

Op mijn 2de dag stond het bezoekje aan het QQWA aquarium op de planning, waar alle wildlife visjes van de onderwaterwereld te bezichtigen zijn.

Leuk zo’n tripje, want je weet gelijk dat lieve visjes toch eigenlijk ook zeer dodelijk kunnen zijn…:-)

Natuurlijk zag ik ook een mooie haai met witte tanden en nog een ander speciaal diertje.
Kun jij raden wat het is? ( Zie foto met als bijtekst een ? )
Volgende keer in mijn blog geef ik jullie het antwoord :-)

Na een uurtje vertoeft te hebben gingen we wandelen over de boardwalk met vele gezellige restaurantjes en drinkgelegenheden. Hier hebben we lekker in het zonnetje gezeten en de heerlijke frisse Australian air.

Na de pauze in het zonnetje gingen we door naar het strand om daar lekker Well Done te bakken.

Nu zullen jullie denken: dat wil ik ook met 25 graden Celsius... :-)
En ik kan me daar ook iets bij voorstellen. Maar eigenlijk missen jullie niks :-)

Want het zeewater is hier nog ongeveer even koud als aan de Nederlandse kust, dus……..
’s Avonds hadden we een BBQ met vrienden van Sandy !

Tot zover...so far so good ! :-)

  • 21 Oktober 2012 - 17:34

    Yr Mummy:

    Antwoord op je quiz-vraag !
    You saw Nemo !!! Or a 'seahorse'..?? :-)
    Wat is mijn prijs !!! ....

  • 21 Oktober 2012 - 17:39

    Marjoke:

    Heb je de 'wentelteefjes' al geïntroduceerd???

  • 21 Oktober 2012 - 18:32

    Thomas(je Broertje):

    Het is een zeepaardje. En wat win ik :- D

  • 22 Oktober 2012 - 13:46

    Tante Estie:

    Ik denk een onderwaterkrokodil,ja toch?
    Ha ha maar wel een mooi zeeaqarium hoor, leuk om te zien.
    Er is daar dus genoeg te beleven als ik het zo hoor.
    Elke dag een nieuwe ervaring rijker.
    xxxx tante Estie

  • 22 Oktober 2012 - 16:10

    Linda:

    Heey die david,

    Leuke verhalen al op de pagina!! WoW... Echt super wat je doet!! GENIET er goed van!!

    Groetjes,
    Linda

  • 23 Oktober 2012 - 06:24

    Wendy:

    Zo te lezen, loopt het hier allemaal heel vlotjes, houden zo zou ik zeggen dan is mams ook content ;-) wel leuk dat we je hier op de voet kunnen volgen, en als je kan david stuur dat weertje ook maar naar hier ;-)

    groetjes en geniet ervan!!!!

    wendy

  • 23 Oktober 2012 - 06:24

    Wendy:

    Zo te lezen, loopt het hier allemaal heel vlotjes, houden zo zou ik zeggen dan is mams ook content ;-) wel leuk dat we je hier op de voet kunnen volgen, en als je kan david stuur dat weertje ook maar naar hier ;-)

    groetjes en geniet ervan!!!!

    wendy

  • 23 Oktober 2012 - 06:24

    Wendy:

    Zo te lezen, loopt het hier allemaal heel vlotjes, houden zo zou ik zeggen dan is mams ook content ;-) wel leuk dat we je hier op de voet kunnen volgen, en als je kan david stuur dat weertje ook maar naar hier ;-)

    groetjes en geniet ervan!!!!

    wendy

  • 23 Oktober 2012 - 07:42

    Annette:

    Zeg Wendy, lol.....
    Moeilijk e, slechts 1-maal je bericht te plaatsen ! :-)))
    Maar ik zie dat het ook nog heel vroeg voor je was !! ......


  • 24 Oktober 2012 - 11:37

    Wendy:

    Hoi annette, ja ik wou zeker zijn dat david het kon lezen, en dat die postduif zeker was aangekomen, je weet niet hoe ver die heeft moeten vliegen, die heeft dan wat tussenstoppen moeten doen, en daarmee..

    voornaamste is dat david goed is aangekomen en zich amuseert en we kijken al uit naar de volgende nieuwsjes ;-)

    groetjes de paardenfluisteraar :-)

  • 25 Oktober 2012 - 15:17

    Henk:

    Hey David,
    Je bent inmiddels 'n week onderweg en ik neem aan dat je al een beetje 'gesetteld' bent, m.a.w. je zult je al redelijk op je gemak voelen aan de andere kant van deze aardkloot, in het bijzonder Perh! De stad en de omgeving heb je inmiddels verkend, en ben je nu toe aan A REAL JOB!! Australië is niet alleen het land van de uitgestrekte woestijnen, Aborigines, kangoeroes en koalabeertjes, maar ook een 'land' met volop mogelijkheden om er tijdelijk te werken. Tip: leg de lat niet te hoog en stel niet te veel eisen voor jezelf. Je kan beter snel aan de gang zijn... (op z'n Belgisch: snel 'bezig zijn'..., haha) Success!!!


  • 28 Oktober 2012 - 09:41

    Tante Estie:

    He David,

    En hoe gaat ie?
    Heb je al werk gevonden?
    Lijkt me wel leuk om daar te werken.
    En zie je daar veel van die Uggs?
    Die komen uit Australie, dus ben benieuwd of ze daar dan veel goedkoper zijn.
    Veel plezier nog en tot hoors maar weer.
    xxxx tante Estie.

  • 28 Oktober 2012 - 22:28

    Angelina:

    Hey David,

    Hoe gaat het met je?
    Nog leuke dingen gedaan?
    Al reactie's gehad op de CV's die je hebt afgegeven?
    Leuk om zo jouw reiservaringen te lezen, mama en ik zijn kei jaloers!! Hahaha!!
    Hier is het koud, bah, en dan moet het nog winter worden, dus lekker dat jij
    daar in je T-shirt rondloopt!!
    Mijn appartement is inmiddels klaar op wat keline dingetjes na, dus ik ga je wat foto's toesturen
    want hoorde dat je jaloers was op Thomas die het hier al ingericht heeft gezien.
    Moet ik die via deze site sturen of gewoon een emailadres? Weet niet helemaal hoe dit alllemaal werkt hoor!!
    Goed eten en drinken daar he? Je mag wel een beetje aankomen he?
    Het ga je goed, en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!!
    Groetjes, liefs Angelina

  • 04 November 2012 - 01:39

    David L.:

    Beste allemaal, bedankt voor de vele (soms dubbele) reacties, :-)
    Hier is alles goed, ik ben druk bezig met van alles; werk, sightseeing...

    En om op sommige vragen terug te komen;
    Het antwoord op de vraag (vd foto) was een Leafy Seadragon :-) Je moet het maar weten :-))

    En de Uggs, ik wist niet eens dat het een Australisch product was......
    Maar ik ben dus snel gaan rondkijken in de Fremantle, en ze worden bijna overal verkocht.
    Ik weet niet wat de prijzen zijn in Nederland,
    maar hier is de prijs tussen de 80 AUD$ (64 euro) en de 150 AUD$. (120euries)..

    En in Australië wordt bijna niet gereageerd op sollicitaties. Het is hier allemaal toch een beetje anders.....


    Angelina, ik zou héél graag jou huis willen zien, dus als je wilt dan mag je n foto naar mijn email sturen :-)

    Veel plezier daar in Nederland, België, Panama of ergens anders op de wereld :-)
    Met Australische groet,
    David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 9018

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: