Tussenstop Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van David L. - WaarBenJij.nu Tussenstop Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van David L. - WaarBenJij.nu

Tussenstop Singapore

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

18 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Na een lange vlucht van 12 uur met weinig slaap kwam ik aan in Singapore.
Bij aankomst kwam ik er echter achter dat de overstap niet ‘mijn’ voorspelde 4 uur duurde, maar blijkbaar toch 12 uur....
Dus na een telefoontje met het thuisfront, besloot ik Singapore centrum in te gaan!

Na het invullen van een immigratiekaart en een praatje met een douanier , stond ik opeens bij een ‘’toeristen informatie centrum’’. Daar kreeg ik de nodige informatie die ik nodig had om de stad te leren kennen.

En daar ging ik dan, echter Na het dumpen/veilig stellen van mijn koffers en het kopen van een flesje water om mijn toekomstige dorst te stillen, ging ik verder naar de metro.

Maar toen! Al wachtend in de metro voor het vertrek, zag ik toch opeens een gek bordje!
Boetes! Drinken en eten = 500 dollar…
Ik durfde per direct geen slok meer te nemen tijdens de rit, ook al had ik zo’n dorst... :-)

En om het nog leuker te maken voor jullie (de lezers) moest ik ook nog een keer overstappen in de hete warme ochtend buitenlucht van Singapore om daar vervolgens op het perron hetzelfde bordje te zien met de verschillende boetes...
Maar gelukkig na een paar minuten kwam de trein/metro aan in City Hall.

Mijn eerste gedachte bij buitenkomst was ‘GEWELDIG’...!
Het uitzicht was mooi..!!!!

De eerste bezienswaardigheid die ik graag wilde bezoeken was het hotel bij Marina Bay.
Na een wandeling over de brug langs de vele wolkenkrabbers die Singapore rijk is, liep ik langs het winkelcentrum bij Marina Bay, hier heb ik mijn lekkere ontbijt genuttigd, Dim Sum ( Yummie :-) ).
Na een paar uur?! wachten mochten de toeristen waaronder ikzelf een kijkje nemen op de 56 verdieping van het hotel waar je dan een geweldige skyline ziet van Singapore!

Verder ben ik nog wezen eten in China Town!
Hier bezocht ik een klein restaurant propvol Aziaten en probeerde ik te communiceren met het personeel dat amper Engels sprak. Maar toch! Het is me gelukt en alweer heb ik lekker gegeten te weten: wederom lekkere Dim Sum.

Verder nam ik de bus van Singapore Airlines en kwam ik langs vele bezienswaardigheden...

Die ik echter niet heb gezien omdat ik per ongeluk in slaap was gevallen in de bus...! :-)

En zo werd ik op een gegeven moment wakker en moesten we allemaal uitstappen bij de Botanic Gardens van Singapore.

Bijkomende ervaring: een tropische regenstorm met bliksem….!
En een bus waaruit we allemaal opeens moesten uitstappen…

Maar na regen, en nog veel meer regen en ja, ook eindelijk een vervangende bus, kon de tour weer verder gaan.

Jammer genoeg heb ik sommige dingen moeten overslaan zoals de Indonesische en de Indische wijk . En ook heb ik een deel van Orchard Road gemist omdat ik op tijd bij de vlieghaven wilde zijn om rustig te boarden.

Eenmaal in het vliegtuig heb ik de hele vlucht lekker geslapen, vol met gedachten over de geweldige dingen die ik in Singapore heb gezien en de vele geweldige andere dingen die ik misschien in de toekomst ga zien...!

  • 21 Oktober 2012 - 17:45

    Yr Mommy...xox:

    Het is toch te wow dat je nu even hebt kunnen sfeer proeven, de geur, de temperatuur, de omgeving, de mensen, de geluiden, het straatbeeld, lekker eten (regen en bliksem, hihi)....kortom, TOP !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 9021

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: