Port Elliot, Goolwa en Victor Harbor - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van David L. - WaarBenJij.nu Port Elliot, Goolwa en Victor Harbor - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

Port Elliot, Goolwa en Victor Harbor

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

03 Februari 2013 | Australië, Port Elliot

Na het zien van de Port Elliot aanbieding wist ik gewoon dat ik hier naartoe zou moeten gaan!

Dus op zondag 3-02-2013 ben ik vertrokken naar Port Elliot met de Premier Stateliner bus. Na een uurtje met de bus kwamen we aan in Port Elliot. Maar dat had ik niet door!
Dus de bus reed een klein stukje vooruit en toen zag ik dat we Port Elliot alweer gingen verlaten, dus ik ''ren'' naar voren toe! Gelukkig liet de buschauffeur me eruit en kreeg ik mijn bagagge om zo mijn hostel te zoeken in Port Elliot.

Na een paar minuten wandelen met een overvolle koffer en 2 supermarkttassen kwam ik aan bij mijn hostel die gelegen is aan de kust.
Eenmaal ingechecked wilde ik Port Elliot gaan verkennen! Op een paar meter lopen was ik al op het ''The Strand'' zoals het heet. Een prachtig uitzicht! Er is zelfs uitzicht op Granite Island (eiland Victor Harbor). Gewoon prachtig!

Na het bewonderen van ''The Strand'' wilde ik graag het stadje/dorpje Port Elliot verkennen.

Na ongeveer 250m lopen kwam ik aan bij de mainshopping road van Port Elliot. Na het zien van wat toeristische winkeltjes viel mij opeens iets op!

Een bakkerij met een rij tot buiten de deur... Dat moest ik gaan verkennen!

Dus ik naar binnen (ook om iets te eten, want het was al lunchtijd) en zag een drukte van mensen. De taart van de maand in het winkeltje was kip, tomaat en kaas. Die wilde ik uitproberen. Na het betalen van een kleine $4,50 liep ik naar buiten om een hapje van mijn mini-taart te nemen.

Jullie zullen wel denken ''wat is die David optimistisch'', maar dat was ook terecht, dat taartje was overheerlijk! Ik heb ook even research gedaan en op TripAdvisor wordt deze bakkerij hoog gewaardeerd! En het was het ook echt zeker waar!
Verder met mijn dagtrip, op naar Victor Harbor.
Gelukkig reed er een oude trein op en neer van Port Elliot naar Victor Harbor. Retour kaartje kost +-$10, dus dat viel wel mee. En weg was ik met de trein….

Na een leuke rit langs het strand kwam ik aan bij Victor Harbor, hier ben ik gelijk naar het beroemde eiland ‘’Granite Island’’ gegaan dat je d.m.v. het wandelen over een brug kunt bereiken.
Hiet heb ik eeen paar uur gewandeld en ben vervolgens weer met de tein terug gegaan naar Port Elliot om daar energie om te bouwen voor de volgende morgen.

Die volgende ochtend heb ik een fiets gehuurd en ben ik op aanraden van de receptie naar Goolwa gegaan. Na een half uurtje tot 3 kwartier te hebben gefiets kwam ik eindelijk aan in Goolwa,
maar zo snel als je er komt, ga je er ook weer weg, want echt veel is er niet te beleven…!

Na een cappuccino en het bewonderen van het mooie uitzicht ben ik terug gegaan naar Port Elliot om daar iets lekkers gaan eten bij, jawel, alweer die bakkerij….yummie!

Verder bij Victor Harbor nog een kaartje gekocht voor een rit met paard en wagen over de brug naar het eiland. Er zijnontzettend mooie plekken van het eiland.

Tegen de avond, in Port Elliot was er een zeer mooie zonsondergang te zien vanaf de cliff. Het uitzicht was prachtig!!!

Verder nog naar het strand….. Helder water, mooi weer…Hier ben ik ook eventjes gebleven en ben vervolgens doorgegaan met een korte wandeling langs de stranden om vervolgens mijn koffers te pakken en te gaan wachten bij op de bus.

Dit was het kleine 3-daagse avontuur van Port Elliot, Goolwa en Victor Harbor.

Ben benieuwd wat Alice Springs in petto heeft, ik heb er zin in!!!!

met Australische groet,
David

  • 05 Februari 2013 - 14:30

    Je Mama...xxx:

    Hee Zoon1
    Geweldige fotoos...!! Wat jammer dat ik niet ff weekje met je kan mee rondlopen !
    Echt super.... fotoos kunnen zo in een reisgids...!

    Nou, ik weet het niet, iets gaat fout in mn leven !

    Ik op het werk....
    Jij beetje rondlopen op een eiland, taartjes eten, over brugjes wandelen :-))

    Nog 143 dagen!! HA
    Dan komen er fotoos op je blog van ons 3tjes !!!! -)
    Dan ME HAPPY....

    PS: mooie helm !! Is dat vanwege plots overstekende.... uh ????wattuh??? :-))

  • 05 Februari 2013 - 20:09

    Farieda:

    Leuk verslag weer en mooie foto's! Ben benieuwd hoe je Alice Springs vindt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Elliot

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9000

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: