Melbourne - Working Skyhigh - Reisverslag uit Melbourne, Australië van David L. - WaarBenJij.nu Melbourne - Working Skyhigh - Reisverslag uit Melbourne, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

Melbourne - Working Skyhigh

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

15 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Na mijn aankomst in Melbourne was ik meer dan vastberaden om snel een baan te vinden!

Dus gelijk de maandag na aankomst in Melbourne 18-02-'13 mijn certificaat Responsible Service of Alchohol gehaald.
Na deze succesvol behaald te hebben, gelijk gaan rondlopen naar potentiële werkgevers.

Eén plek had meer dan mijn belangstelling, er is nl 1 plek in Melbourne waar ik HEEL graag zou willen werken: Eureka Skydeck 89, dit prestigieuze restaurant zou, mocht ik daar worden aangenomen, een van mijn hoogtepunten (woordgrapje) worden in mijn horeca-ervaring!

Dus ook mijn route die kant op. Eenmaal bij binnenkomst op de beganegrond van Eureka Skydeck, vroeg ik naar de manager, deze had tijd voor mij en na een kort gesprek met hem in de lobby, nam hij me mee naar het personeelskantoor, en hier kreeg ik mijn contract!
Dit betekende dat ik officieel een medewerker ben van Eureka Skydeck 89.

De link van de werkwebsite: http://eureka89.com.au/
De link van het gebouw: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eureka_Tower

Na een paar korte dagen wachten, mocht ik toch eindelijk aan de slag!
Mijn eerste werkdag, vingerafdruk (!!) op de scan om mij in-te-klokken en dan met de lift naar boven, *ting*, de lift ging open en ik liep gelijk naar het raam om de zonsondergang tegemoet te zien. Het beeld is bijna onrealistisch en je ziet praktisch heel Melbourne vanaf de 89ste verdieping.

Na het einde van de shift was het al rond middernacht en kon ik nog even snel genieten van de skyline van Melbourne....

Momenteel zit mijn baan redelijk goed (moet nog iets meer aan uren erbij hebben), en ja, ik ga ook nog poffertjes bakken! Daar ga ik later nog over vertellen!

Het enigste probleem is mijn slaapplek, hostels zijn not-done als je langer (meer dan 2 weken) wilt resideren op 1 plek, dus ik ben op zoek naar een goedkoop share-house/appartment/room.

Ook ben ik aan het kijken voor mogelijkheden om een 2de baan erbij te nemen. Dit loopt momenteel.

Wat ik aan sightseeing heb gezien?
Melbourne is een geweldige stad en het deed me goed om lawaai te horen in de morgen, het geluid van een tram, het toeteren van auto's, gewoon de stadsdrukte.

Ook heb ik White Night Melbourne meegemaakt, een soort Glow van Eindhoven. Geweldig om te zien, het enige nadeel: Melbourne telt 5,6 miljoen inwoners, op een dergelijk event merk je dat wel degelijk ! :-) ontzettende drukte aan mensen op straat !

Al bij al loopt alles bijna op rails en kan ik mijn Griekenland-status bijna achter mij laten...

Tot het volgende verhaal,
met Melboriaanse groet,
David

  • 10 Maart 2013 - 10:14

    Jessica:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag, of was het gisteren daar....
    Doet me goed te lezen hoe jij je draai al helemaal vindt, mooi verslag weer!
    Kijk uit naar je volgend verhaal!

    Lfs Jessica

  • 10 Maart 2013 - 13:22

    Farieda:

    Als eerste, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! Leuk te horen dat Melbourne je bevalt. Ik was alweer vergeten dat ze een tram hadden. Je zou op www.airbnb.com kunnen kijken of je daar iets kan vinden. En de krant natuurlijk, maar dat wist je al.
    Heel veel plezier daar en succes bij Skydeck.

  • 11 Maart 2013 - 22:04

    Mieke De Vaan:

    David als nog gefeliciteerd met je verjaardagWat fijn dat je weer aan het werk bent .leuk verslag weer Ik wens je nog een fijne tijd tijd toe in Melbourne en tot ziens.

  • 15 Maart 2013 - 17:23

    Olav Mol:

    Hey David, ik hoorde van je avontuur in het verre Australië... tough guy!!
    Je bent nu in Melbourne, als ik goed ben geïnformeerd. Als je zondag niks te doen hebt....
    Australian Grand Prix....albert park, melbourne..nice!!! Je ziet maar.
    Grtz Olav Mol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 9001

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: