There is no place like Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van David L. - WaarBenJij.nu There is no place like Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van David L. - WaarBenJij.nu

There is no place like Alice Springs

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

10 Februari 2013 | Australië, Alice Springs

Op weg naar het Station. Vandaag naar Alice Springs met de trein. Bij binnenkomst kreeg ik wel een redelijke stuip van de lengte van de The Ghan trein. Ik kreeg gelijk compassie met de machinist die helemaal voorin zat en op een of andere manier toch bijna 800meter moet wandelen om bij de laatste wagon aan te komen.....

Na het inchecken van mijn koffer stapte ik aan boord van The Ghan.
Van Adelaide naar Darwin met als tussenstop Alice Springs.

In de trein is ook een café aan boord, in dit cafeetje kan je ook heerlijk zitten en een kop koffie drinken terwijl je van het mooie uitzicht geniet.
Onderweg tijdens mijn reis heb je op sommige plekken, geen internet en ook geen ontvangst voor je telefoon. Het is dat ik geen communicatieverslaafde ben, anders was dit zeker een probleem :-)

Na de treinreis (met airco) kom je in de middaghitte!!! in Alice Springs aan.

Mijn hostel in Alice heeft een zwembad, wat best wel leuk is, lekker luxe!
Wat mij is opgevallen in Alice Springs: veel multinationals, redelijk wat winkeltjes waar je Aboriginalspulletjes kunt kopen, verder de lokale winkels.

Zoals mij werd verteld lopen hier redelijk wat Aboriginals.
Tijdens mijn wandeling naar het Telegraph Station en door Alice Springs zelf kreeg ik door wat men bedoelde. Aboriginals zijn
+-28% van de populatie van Alice Springs, volgens Wikipedia wordt het getal een beetje onderschat…

Maar, mijn wandeling ging verder goed, tot ik opeens een hond/Dingo zag! Ik mijn fotocamera pakken, en ................. weg was de Dingo ! Dat is vervelend…. Hallucinaties :-) ?!

Éénmaal aangekomen bij The Telegraph Station kocht ik een ticket voor het ''openlucht'' museum.

Ze vroeg gelijk in welke taal ik de map wilde, ik zei voor de grap;
''Do you have a map in Dutch?''
''Yea, sure we have Dutch maps'' zei ze lachend.
Ik was verbaasd!

(Oja, ik vroeg ook naar de hond/Dingo die ik zag. Die komen hier voor heb ik me laten vertellen, dus het was gelukkig geen hallucinatie!)

In de buurt van de Telegraph Station waren ook bergen. En sportief als ik ben wilde ik wel een klein bergje beklimmen, dus dat ben ik ook gaan doen, dus ik ''beklom'' de Trig Hill En éénmaal de top bereikt, zag ik in de verte iets rondhuppelen, een wilde kangaroo :-O

Maar niet te lang genieten van de sightseeing, het werd me iets te warm en ging ik terug naar mijn Hostel om in de late middag de Anzac-berg te beklimmen om een mooi uitzicht te krijgen over Alice Springs.

De volgende dag naar Desert Park.
Desert Park is een soort wandelpark om daar de verschillende planten te zien die voorkomen in Centraal Australië. Ook vindt je er een paar diersoorten die hier lokaal zijn en wordt er ook een beetje historie gesproken alsmede verteld over de Aboriginalcultuur, hoe zij kunnen overleven in de ‘’dessert’’. Leuk park, maar ontzettend warm om daar overdag in de volle zon te gaan wandelen.

Drie dagen Alice alweer voorbij, retour naar Adelaide, weer opnieuw +-1 dag in de trein... In Adelaide mijn spullen gepakt en met de shuttlebus meteen door naar het vliegveld, op naar Melbourne!

Na het uitzoeken op de airport in Melbourne of krentenbollen met fruit nu weg moesten gegooid worden ivm quarantaine: op naar het hostel.....
Aankomst midden in de nacht, iedereen sliep al, dat goede voorbeeld ging ik ook maar meteen volgen ! Voorlopig geen sight seeing meer....

Het zoeken naar werk, ditmaal in Melbourne, is gestart !!!

Tot het volgende bericht,
met Australische groet,
David

  • 24 Februari 2013 - 11:17

    Judith:

    David,
    wat een geweldig verslag weer, ik geniet er echt van. Je bent een goede verteller! Prachtige beschrijvingen, ik ben jaloers, hier is het zo koud.
    Veel plezier en succes met werk vinden!
    Lio en Judith

  • 24 Februari 2013 - 23:10

    Farieda:

    Je moet zeker naar het Rialto Towers Observation Desk gaan voor het uitzicht. Je kan ook de Golden Mile Heritage Trail doen. Je kan de map/boekje kopen bij het Melbourne visitor center. Ik vond zelf de Royal Botanic gardens heel mooi. Southgate/Southbank is leuk bij de rivier met allerlei restaurants, bars etc. Wellicht dat je daar een baan kan vinden.
    Heel veel plezier!

  • 27 Februari 2013 - 01:52

    Saskia Lesmeister:

    Hey Hello there, down under

    Je verslagen weer eens doorgelezen en het wordt weer tijd om een reactie te geven. Ik bewonder je doorzetters mentaliteit en op de foto's zien we ook meer David en dat is leuk. Nu van de dessert naar Melbourne. Volgens Floortje Dessing (programma RTL Travel) is dit de fijnste, sfeervolste en prettigste stad van de wereld dus dat beloofd wat.
    Hoe is de hitte daarzo? nog zo extreem?

    Je zit wel weer iets dichter bij de kust dat is wel lekker.
    Als je naar het zuiden kijkt 'zie'je Tasmanie staat dat ook nog op je lijstje of laat dat je Griekenlandstatus niet toe. Ik kan je weinig tips geven maar je leert een land / werelddeel pas echt kennen aan de manier waarop en de keuze van voedsel en drank Dus testen David, je bent er nu toch.

    Met volle teugen blijven genieten.

    Groetjes, Saskia en de meute hierzo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

David

Mensen die mij kennen hebben geen profielomschrijving van mij nodig :-)

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 8920

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië

13 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: